fredag 6 mars 2009

Silent Hill




Regi: Christope Gans
Utgivningår: 2006
Cast: Radha Mitchell, Sean Bean, Lauri Holden.

Handling

En mamma har en dotter som är dödssjuk och i hennes mardrömmar skriker hon ut namnet Silent Hill. Mamman tror att lösningen på dotterns mardrömmar finns i den numera övergivna spökstaden Silent Hill. På vägen dit händer en olycka orsaka av en mörk varelse. När mamman väl vaknar till så är dottern borta och detta är starten på hennes egna mardröm i Silen Hill.

Personlig omdöme

Jag har aldrig varit ett fan av spelserien Silent Hill, kanske gör detta att jag inte heller uppskattar filmen på det sätt som man kanske bör. Skådespeleriet håller medelklass och inte mycket mer. Det visuella i filmscenerna är helt fantastiska och ger verkligen en rysande känsla. De grå och bruna miljöerna ger även de en smygande krypkänsla. Men detta är inte någon film som jag skulle vilja se tillsammans med pojkvännen/flickvännen. Det kommer inte få någon att krypa närmare och vilja kramas lite under filten. Egentligen så finns det inte någon större anledning att plocka fram den här filmen ur DVD-hyllan alls trots de visuella effekterna. Det är en tråkig film och det känns lite som att jag kastade bort två timmar av mitt liv. Jag hoppas verkligen att det finns någon som tycker den här filmen är bra. Kanske är det så att denna film är gjord för de som älskar Silent Hill spelen. För jag vet att det finns många där ute som gör det. Men du som inte gillar spelet eller känner att du behöver se den gör bäst i att hitta något helt annat. Det finns mycket bättre rysare där ute. Varför inte plocka upp den gamla klassikern IT baserad på Stephen Kings rysare.

Betyg
3/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar