söndag 8 november 2009

Anaconda 4: Trails of Blood




Regi: Don E. FauntLeRoy
Utgivningsår: 2009
Cast: John Rhyes-Davies, Crystal Allen, Danny Midwinter, Linden Ashby, Emil Hostina
IMBD: Anaconda 4: Trail of blood


Handling

Om man skall vara helt ärlig inte speciellt mycket. Den rike mannen Murdoch har betalat en vetenskapsman att ta fram ett serum av Blodorkiden för att bota sin skelettcancer. Han har försvunnit och ytterligare ett team av legosoldater skickas in i området för att föra serumet till Murdoch. De skall även döda alla som försöker stoppa dem. Ungefär vid samma tid pågår en utgrävning i området och ett gäng arkeologer är på väg.


Personligt omdöme

Jag är personligen ett stort fan av kategorin "stora elaka djur" och jag måste säga att även om jag var ensam om att gilla de första delarna i denna filmserie. Jag förväntade mig självklart en dålig orm när jag satte på den här rullen och oftast så har jag inte något emot att se en dålig animerad orm, krokodil, spindel eller vad det nu kan vara. Men det här var bara löjligt. För det första så utspelar sig filmen i något land i "östeuropa" vilket gör att man saknar träsk, vatten och fräcka djungelscener. Att en del skådespelare är riktigt bra med en meritlista som innehåller filmer som Lord Of the Rings gör att jag blir mer besviken. Visserligen är John Rhys-Davies inte med så mycket i själva filmen men när han är det så gör han ändå en blek insats. Man borde kunna förvänta sig lite mer av honom helt klart. Sammanfattade ord är helt enkelt. Den här filmen behöver du inte se. Du kommer inte få ut något av den och du kan känna en smak av illamående i bak av halsen.


Betyg
2/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar