fredag 26 juni 2009

Freddy got Finger

Regi: Tom Green
Utgivningsår: 2001
Cast: Tom Green, Drew Barrymore, Rip Torne
IMDB: Freddy Got Fingered

Handling

Gordon Brody är en 30årig illustratör som bor i sina föräldrars källare. Han är misslyckad och utan pengar och kan inte sälja sina teckningar. När föräldrarna försöker tvinga Gordon att flytta sprider han ut ett ryckte om att han far förgripit sig sexuellt på Gordons bror Freddy.

Personligt omdömme

Den här filmen är bland de värsta komedierna jag någonsin sett. Handlingen är urusel och den verkar vara skriven av en tvååring med en arm bunden bakom ryggen. Visst blev det några skratt men mest handlar det om en äckelhumor som är Tom Greens specialitet. Jag gillar snubbelhumor en hel del men det här var bara för mycket. Kanske blev det två eller tre skratt på de en och en halv timme som filmen är. Men det var absolut inte något överdrivet eller ens hysteriskt roligt. Äckelhumorn är inte på något sätt så bra som den en gång var när Tom Green huserade runt i ett eget tvprogram på MTV. Även om Tom Green lyckas samla ihop en del riktigt bra skådisar så lyfter inte de det dåliga manuset. Jag ångrar till och med att denna film finns i min DVD-hylla. Det är nästan så jag skäms lite till och med.

Att den här filmen tog Grand Slam på "The Razzie awards" är inte något som förvånar mig. Tom Green fick inte mindre än 5 stycken Razzies själv är helt otroligt. Och han dök upp för att ta emot dem. Att Freddy Got Fingered även fick en nominering under 2005 års Razzie som den värsta filmen under deras 25 första år är också något man skall komma ihåg.

Betyg
2/10

1 kommentar:

  1. En av historiens roligaste filmer - och jag skämtar inte ens. Jag och många av mina kompisar ser regulajärt om den här och skrattar oss totalt fördärvade.

    SvaraRadera